Sabtu, 6 Mac 2010

Last sekali beginilah jadinya....

Pada masa perbicaraan DSAI yang pertama dulu ramai penyokong reformasi termasuklah aku sendiri amat mengkagumi Zulkifli Nordin . Sebabnya beliau adalah salah seorang daripada pasukan peguambela DSAI .

Kemudian dalam isu murtad beliau pun turut aktif menyedarkan masyarakat tentang isu yang sangat sensitif ini .

Ceramah beliau sentiasa ditunggu-tunggu . Tak jemu dan tak mengantuk bila mendengarnya .

Semasa Ustaz Azizan mengumukan calon untuk bertanding dalam PRU-12 dulu di kompleks PAS Batu 9 Kota Sarang Semut , bila beliau mengumumkan Zulkifli Nordin untuk bertanding di Parlim Kulim-Bandar Baru , semua yang hadir was too excited . Aku pun confident yang beliau akan menang bergaya . Memang betulpun , he won .

Selepas PRU-12 selesai timbul cerita-cerita dalam blog tentang beliau . Tapi aku tak percaya . Aku ingat itu musuh politiknya dan musuh Pakatan Rakyat . Tapi lama - kelamaan he began to show his true colours .

Hari ini sejarah telah tercipta . PKR pecat beliau . Ramai penyokong PR termasuk aku sendiri dan lebih-lebih lagi pengundi beliau di Kulim-Bandar Baru sangat kecewa . Kita tengoklah sama ada dia akur dengan kehendak PKR untuk kosongkan kerusi parlimennya .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan