Khamis, 10 Disember 2009

Minuman Ajaib

PRODUK XXXX
BAIK UNTUK KENCING MANIS , DARAH TINGGI DAN DARAH RENDAH
SILA HUBUNGI NO: .............
Iklan di atas aku terjumpa di tampal di dinding kedai aku pagi tadi . Produk tersebut hanyalah sejenis jus minuman sahaja.
Walaupun aku bukan seorang doktor , setahu akulah penyakit kencing manis dan darah tinggi hanyalah boleh dicegah but once kita dapat penyakit tersebut kita hanya perlu makan ubat to stabilize paras gula serta tekanan darah .
Jus minuman ini boleh dikatakan minuman yang ajaib sebab tanpa perlu jalani ujian klinikal yang ketat sudah boleh untuk digunakan untuk rawatan kencing manis dan darah tinggi .
Lagi satu yang pelik boleh juga digunakan untuk rawatan darah rendah . Ini lagi takjub .
Aku bukannya nak hina produk itu atau lain-lain produk yang seangkatan dengannnya . Cuma aku berharap pihak berkenaan berhati-hati atau bersikap jujurlah bila nak marketkan sesuatu produk .
Aku pun berniaga juga . Sebagai peniaga bersikap jujurlah supaya rezeki yang kita perolehi lebih berkat .
Disebabkan pada pandangan aku iklan yang ditampal terlalu " melampau " aku terpaksa tanggalkan poster iklan tersebut daripada dinding kedai aku .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan