Jumaat, 3 April 2009

Cerita orang tak berakhlak di sebuah bank.

Petang tadi lebih kurang jam 3.00 petang aku ke sebuah bank tersohor di Alor Setar untuk collect buku cek aku. Bank tersebut memang customer ramai petang tadi. Aku terus ke kaunter buku cek. Selalu tak pernah kena beratur di kaunter tersebut. Tapi petang tadi beratur panjang pulak.

Rupa-rupanya staff yang handle buka akaun baru tak masuk bertugas lagi. Jadi mana-mana customer yang nak buka akaun baru kena lakukan di kaunter buku cek. Masa aku beratur tadi ada 3 customer di depan aku. Lepas tu ada satu mamat dok berdiri belakang aku. Dia pun nak buka akaun baru sebab aku tengok dia pegang borang buka akaun. Rugged juga mamat tu , dia bertopi berseluar paras lutut siap pakai rantai lagi . Lantak pi kat dia nak pakai apa pun.

Punya lah lama dok beratur sampai lenguh lutut. Urusan customer kat depan aku punyalah lambat. Tak lama kemudian barulah staff yang handle akaun datang . Si staff ni pulak dia terus panggil customer yang datang kemudian iaitu yang berdiri di belakang mamat rugged tadi.

Apa lagi mamat tu bengang gila. Dia marah kat staff tersebut dengan bercakap dengan suara tinggi. Habis semua orang dalam bank tersebut dengar. Staff tu tak melawan . Cuma dia tanya mamat tu " awak dah ambil nombor ?? " .Memang staff tu malu . Merah padam muka dia mungkin tak biasa kena tengking dengan customer.

Bagi aku mamat tadi memang tak berakhlak. Sepatutnya dia pi tanya atau bagitau kat staff tadi yang dia dah tunggu lama. Habaq elok-elok apa salahnya. Dia ingat dia hebat sangatkah!!!. Aku dok di depan dia pun naik hot sama. Aku tak boleh tengok orang perangai kurang ajar.

Lepas selesai aku ambil buku cek aku , aku kata kat mamat samseng tu " hari Jumaat kena banyak bersabar " kemudian aku terus blahhh. Orang macam ni dia ingat dia sorang saja yang berurusan dengan bank .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan