Ahad, 14 April 2013

Selalu Terjaga Di Tengah Malam

Sebelum aku alami masalah anxiety yang teruk pada tahun 2012 , aku selalu terkejut dan terjaga daripada tidur ....ia selalu terjadi waktu tengah malam.antara pukul 2 pagi hingga 3 pagi.....ia mula berlaku selepas Ramadan pada tahun 2011...selalunya aku bermimpi benda menakutkan ......anjing hitam , kucing hitam , ular hitam adalah mimpi yang aku sering alami....kadang-kadang aku bermimpi benda yang aku tak tau nak gambarkan tapi memang cukup menakutkan....

Bila aku terkejut daripada tidur ,  nak boleh tidur pula akan ambil masa 2-3 jam ...pernah aku terjaga pukul 1 pagi sampai pukul 4 pagi baru boleh lena...aku dinasihatkan oleh emak aku agar ambil wuduk , solat 2 rakaat then baca Quran kalau aku terkejut dari tidur....

Paling teruk aku alami satu pagi tu bila terjaga daripada tidur , dada aku berdebar sampai macam nak pecah dada dibuatnya...aku rasa penat .....tak boleh nak duduk...gelisah...rasa macam nak mati...aku syak diserang sakit jantung so aku ajak ayah aku pi Kedah Medical Centre pada jam 2 pagi...sampai di KMC doktor terus buat ECG...dia kata everything OK...no problem...he just prescribed me Xanax iaitu ubat tidur....aku tak makan pun ubat tidur itu takut ketagih pula....

Masalah aku terkejut dari tidur bukan berlaku hari-hari ...it was happened on and off....dalam 1 minggu ia terjadi 2-3 kali sahaja...kadang-kadang tak jadi langsung dalam 1 minggu...sebab doktor sahkan itu bukan masalah sakit jantung jadi aku anggap perkara biasa sajalah....begitulah keadaan aku ketika itu tapi aku tak realized things will get worse.....

1 ulasan:

  1. Salam saudara,
    Berdasarkan apa yang diceritakan, saya rekemen saudara untuk mendapat rawatan tradisional - gangguan makhluk halus. Wallahualam.

    BalasPadam