Ahad, 30 Jun 2013

Terkena " Serangan " Di Bank

Dalam posting aku yang lepas aku menulis tentang kejadian aku menjadi " lemah semangat " di sebuah pejabat kerajaan ....selepas itu keadaan aku normal semula...sihat tak menghadapi apa-apa masalah.....

Tidak berapa lama kemudian , aku mengalami masalah yang serupa ketika berurusan di sebuah bank....ketika berada di kaunter bank , aku menjadi lemah seluruh badan , aku berasa lembik semacam dan aku berasa seolah-olah aku akan pengsan....badan terasa sejuk....aku control diri aku semaksima mungkin...aku beristighfar ....ayat kursi aku ulang-ulang baca.....then aku rasa ok sedikit...

Selesai berurusan di kaunter aku terus ke kereta aku....aku informed to my wife apa yang berlaku dalam bank tadi....masa dalam kereta aku kembali normal...then aku drived to my workplace....tak berapa lama dalam kereta , perasaan lemah semangat kembali menyerang aku....aku informed my wife ...aku rasa lemah sangat dan perasaan takut mula menyerang diri aku  , rasa nak balik ke rumah....isteri aku suruh aku baca ayat kursi ....she asked me to drive carefully dan tak perlu balik rumah.....

Finally dalam keadaan lemah semangat serta takut , aku dan isteri aku sampai juga di kedai ......isteri aku suruh aku releks sekejap.....tak berapa kemudian aku pun bukalah kedai aku.....semasa dalam kedai , aku pun berasa tak sedap , sekejap takut sekejap tidak.....aku berasa nak tutup kedai awal tapi isteri aku suruh aku bersabar dan banyakkan membaca ayat-ayat Al Quran....

Dalam keadaan diri aku macam tu , aku bersyukur kerana aku dapat terus berniaga sampai ke petang....macam selalu jugalah bila jadi macam tu aku akan buat medical check up....semuanya OK ...tekanan darah OK ..glucose pun OK....tak dak apa-apa penyakit....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan